kontakt@chaustowicz.pl
737175177

10Wiele osób zmaga się z nadmierną masą ciała, która prowadzi do nadwagi lub otyłości, a w konsekwencji do wielu chorób takich jak cukrzyca czy choroby serca. Po za aspektem zdrowotnym nadmiar tkanki tłuszczowej nie wygląda za dobrze w lustrze. Przez to osoby otyłe mogą być źle postrzegane przez inne osoby, zazwyczaj także samoocena tych osób jest na niskim poziomie. Duża część tych osób wie, że jednym ze skutecznych sposobów na schudnięcie jest dieta(jeżeli tego nie wiesz, możesz przeczytać o tym tutaj).  Wiele osób szuka najlepszej, najskuteczniejszej diety na odchudzanie.

Szukanie diety - testowanie - brak efektów - szukanie kolejnej diety

Zazwyczaj dochodzi do schematu zamkniętego koła. Czytamy i szukamy najlepszej diety, znajdujemy jakąś dietę i zapoznajemy się z jej szczegółami. Często wydaje się, że dieta jest bardzo atrakcyjna, po za tym mamy nadzieję, że przyniesie ona efekty i zrzucimy zbędną oponkę na brzuchu czy udach. Jednak po kilku dniach stosowania diety dochodzimy do wniosku, że dieta nie działa - wchodzimy na wagę, mierzymy się w pasie i okazuje się, że nie schudliśmy. Przychodzi wtedy moment poddania się i powrotu do normalnego jedzenia, lecz po jakimś czasie znowu widzimy się w lustrze i nie pasuje nam nasz wygląd. Wtedy znowu szukamy kolejnej diety. Taki proces może się ciągnąć latami, jeżeli nie znajdziemy odpowiedniej diety.

Wiele rodzajów diet
Na świecie istnieje wiele rodzajów diet, są ich setki, jak nie tysiące. Można by wręcz rzec, że każdy dietetyk czy trener personalny ma swoją dietę.

Zazwyczaj nazwa diety opiera się o nazwisko autora lub jej zawartość. Do popularnych diet odchudzających należą:

  • dieta low carbO(dieta niskowęglowodanowa)
  • dieta high carb(dieta wysokowęglowodanowa)
  • dieta ketogeniczna(inaczej dieta keto)
  • dieta tłuszczowa
  • dieta high fat
  • dieta Dunkana
  • dieta DASH
  • dieta pudełkowa
  • dieta warzywno - owocowa
  • dieta lekkostrawna
  • dieta śródziemnomorska
  • dieta białkowa
  • dieta sokowa
  • model żywienia Intermittent Fasting(mylony z rodzajem diety)
  • dieta 1000 kcal
  • dieta 1500 kcal
  • dieta 1800 kcal
  • dieta 2000 kcal

To tylko przykłady najpopularniejszych i najczęściej stosowanych diet.

Czym różnią się diety?
Wyżej wymienione diety różnią się produktami, które są w nich stosowane. Ponadto diety te mają zazwyczaj ustaloną kaloryczność czy ilość określonego makroelementu: białek, węglowodanów czy tłuszczy. Zazwyczaj jest tak, że dana dieta wyklucza określoną pulę produktów spożywczych, a w samym jadłospisie diety odchudzającej znajdziemy same warzywa i owoce, produkty ubogie w węglowodany lub produkty bogate w białko(oczywiście nie jest tak we wszystkich dietach).

Dlaczego diety są skuteczne?
Każda z diet może być skuteczna, jeżeli spełnia jeden warunek - w ciągu doby zjemy w tej diecie mniej kalorii, niż potrzebujemy. Resztę kalorii uzupełni nasza tkanka tłuszczowa, która zostanie spalona. A więc nie jest tak, że tylko jakaś określona dieta pozwala schudnąć, ponieważ każda dieta na to pozwala. Wystarczy tylko określić sumę kalorii odpowiednią do celu odchudzania.

Zły wybór diety
Może jest jakaś dieta, która jest najlepsza ze wszystkich innych diet? Żeby odpowiedzieć sobie na to pytanie, trzeba przejść do genezy problemu - dlaczego wcześniejsze próby odchudzania i związane z nimi podejścia do diet były nieskuteczne? Każdy z nas ma ulubione produkty, które często spożywamy. Niektórzy jedzą jakieś produkty codziennie. Wiele osób nie bierze pod uwagę, aby w ich codziennym jadłospisie zabrakło kanapek, jogurtu, sera, mięsa czy innej żywności.
W momencie przejścia na dietę zazwyczaj trzeba zrezygnować z ulubionych produktów i jeść inne, czasem te, których nie lubimy. Często dochodzi do sytuacji, w których wręcz musimy się zmuszać, żeby zjeść jakiś posiłek z diety, który nam nie smakuje. Do niezadowolenia z produktów w diecie dochodzi głód, który powstał przez jedzenie mniejszych porcji. Wtedy zaczyna się tęsknota do swoich ulubionych produktów, a całość potęguje brak efektów po kilku dniach, do których być może nie mogło dojść, ponieważ jedliśmy za dużo kalorii w diecie.

Która dieta jest najlepsza?
Najlepsza dieta jest taka, która będzie dobrana do Twoich preferencji smakowych i w której będą zawarte Twoje ulubione produkty. Nie oznacza to, że masz jeść tak samo, ponieważ być może jesz niezdrowe, wysokoprzetworzone lub wysokotłuszczowe jedzenie. Najlepsza dieta to taka, którą będziesz w stanie utrzymać przez cały okres odchudzania i będzie Ci towarzyszyć po tym okresie(z większą ilością jedzenia).
Na najlepszej diecie dla Ciebie będziesz dostarczał mniej kalorii z jedzenia, niż tego potrzebujesz, dzięki czemu będziesz spalać tkankę tłuszczową.
Idealna dieta jest kompromisem między Twoimi preferencjami co do produktów w diecie oraz produktami z jadłospisu, które umożliwią uzyskanie deficytu kalorycznego, czyli ilości kalorii poniżej Twojego zapotrzebowania.

Chcesz schudnąć i przejść na dietę nie rezygnując ze wszystkich Twoich ulubionych produktów? Skorzystaj z oferty trenera!

 

Jaka dieta jest najlepsza?[Sprawdź sekret]

04 maja 2020
Trener personalny
kontakt@chaustowicz.pl
737175177